1402-12-11 11:13
320
0
88980
رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:

ثبت کمترین تخلفات انتخاباتی در گلستان با رقابت‌های قانونمند

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه جرایم انتخاباتی در استان انگشت‌شمار بوده است، گفت: این جرایم مربوط به زمان تبلیغات و قبل از آن بوده است و کمترین تخلفات انتخاباتی در گلستان با رقابت‌های قانونمند شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، حیدر آسیابی صبح امروز در ستاد خبری انتخابات استان گلستان اظهار کرد: مشارکت حداکثری تیری بر قلب دشمن است ابتدای صبح استقبال باشکوهی مردم از انتخابات داشتند، مردم استان در ادوار گذشته نیز خوش درخشیده بودند و در این دوره نیز حماسه‌ای دیگر خلق می‌شود.

وی افزود: با توجه به وظایفی که هر سه قوه در انتخابات دارند ما هم در قوه قضاییه از ابتدای فرایند انتخابات حضور داشتیم، هیئت اجرایی در تمامی حوزه‌های قضایی، دادستان‌ها را به عنوان نمایندگان حقوقی معرفی کردیم.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به فعالیت ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان گفت: جلسات بسیار متعددی در دادگستری استان تشکیل شد و در ستاد استانی ۱۶ جلسه برگزار کردیم و در ستادهای شهرستانی مجموعا ۸۶ جلسه با محوریت پیشگیری تشکیل شد اولویت ما پیشگیری از تخلفات بوده است.  

آسیابی از ۵۱۹ مصوبه در ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در استان خبر داد و گفت: این جلسات و مصوبات سبب شد تا شاهد کمترین تخلفات در حوزه انتخابات باشیم.

وی تاکید کرد: شعب ویژه در دادسراها و دادگاه‌های تجدیدنطر شکل گرفته تا به صورت فوری تخلفات بررسی شوند، عمده تخلفات در حوزه تبلیغات و در زمان یک هفته‌ای که داوطلبان فرصت داشتند رخ داده است این تخلفات در جریان رسیدگی است و بیشترین تخلفات ثبت شده در زمینه تخریب نامزدها علیه یکدیگر بوده است.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: برای اولین بار در قانون انتخابات ضابطین خاص در استان بحث گزارش تخلفات به ما کمک کردند رقابتهای تقریبا قانونمندی بوده است و اکثر نامزدها موازین قانونی مربوط به انتخابات را رعایت کردند و موارد اندکی تخلف بود که رسیدگی می‌شود.

آسیابی توضیح داد: بازرسان ما شائبه‌های تخلف خرید و فروش رای ورود کردند تا تخلفاتی از این دست صورت نگیرد و این روند تا اخرین ساعت اخذ رای انجام خواهد شد انتخابات با سلامت و امنیت و دحضور حداکثری مردم استان برگزار شود.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.